Fakturering av Boappa
För att använda Boappa utan uppehåll behöver en av administratörerna säkerställa att faktureringsinformationen är korrekt.
- Logga in i Boappa via appen i mobilen eller via webbläsaren i datorn.
- Navigera till Förening - Styrelseportalen - Admin - Fakturering och klicka på Uppgifter.
- Kontrollera faktureringsuppgifterna samt lägg till en mejladress dit fakturan skickas. Använd helst en allmän mejladress till föreningen istället för en privat. Då undviker ni att fakturor hamna hos en enskild person om hen flyttar eller byter mejladress. Om föreningsnamnet inte stämmer kan ni uppdatera det i vyn Förening - Styrelseportalen - Styrelsearbete - Om föreningen, om organisationsnumret eller antal bostäder inte stämmer kontakta oss på support@boappa.se så ändrar vi det.
- När fakturamottagare är tillagd och föreningsinformationen stämmer navigerar ni till Förening - Styrelseportalen - Admin - Fakturering och klickar på Betala.
Fakturering sker enligt Boappas prismodell i enlighet med våra tjänstevillkor och fakturan skickas via mail från Billogram till den angivna mejladressen. För att fortsätta använda Boappa utan uppehåll rekommenderas att betala fakturan i god tid.
Om föreningen redan är låst följ stegen enligt ovan så låses föreningen upp.